Lázár János gyilkosságnak tartja az Árpád hídon történt gázolást, amelyben egy vétlen kerékpáros az életét vesztette – erről egy keddi sajtótájékoztatón beszélt az építési és közlekedési miniszter. A Világgazdaság tudósítása szerint a tárcavezető kifejezte reményét, hogy a baleset okozói elnyerik méltó büntetésüket. Azt mondta, arról lehet vitatkozni, hogy a hatályos jogszabályok túl enyhék-e, de a történteket ez már nem befolyásolja. Hozzátette: ha az érintették betartották volna az érvényes szabályokat, a tragédia nem következett volna be.
Lázár János azt is bejelentette, hogy a konkrét esettől függetlenül az Építési és Közlekedési Minisztérium megkezdte a KRESZ felülvizsgálatát a Belügyminisztériummal közösen, az átalakítást ősszel társadalmi egyeztetésre bocsátják.
A miniszter úgy véli, a közlekedési jogszabályok módosítására azért van szükség, mert nem adnak választ az elmúlt húsz évben megváltozott közlekedési rendre. A Népszava szerint külön kiemelte a budapesti közlekedési helyzetet: azt mondta, a fővárosi utcák használóinak száma radikálisan megnőtt, és ennek kezelése elsődlegesen a fővárosi önkormányzat feladata. De ezen felül az is igaz, hogy a KRESZ jelen állapotában nem alkalmas arra, hogy mindenkinek helyet csináljon az utcán, márpedig ezt a szempontot érvényesíteni kell a szabályozásban.
„A KRESZ nem követte le a változásokat. Modern, innovatív KRESZ-re van szükség, nem pedig olyan megközelítésre, hogy a közlekedés melyik szereplőjét támogatjuk és melyiket nem” – jelentette ki. Azt mondta, nem zárja ki a szigorításokat, így például mérlegelik azt is, hogy alkalmazzák az átlagsebesség mérését Magyarországon. Egyúttal arról is beszélt, hogy időről időre felmerülnek olyan elképzelések, hogy a magyar autópályahálózat külső, lakott területtől távoli szakaszain milyen sebességkorlátozások legyenek érvényben.
A tárcavezető azt is közölte, hogy a hivatalos statisztikák szerint a hazai közúti balesetek csupán 30 százalékban vezethetők vissza sebességtúllépésre, az esetek több mint kétharmada a járművezetők rossz döntésének következménye. Közölte, hogy a B kategóriás jogosítvány megszerzésének feltételrendszerét érdemben át kell gondolni, és személyesen is azt tervezi, hogy át fogja alakítani a személyautóra vonatkozó jogosítvány kategóriáját.
„A jogosítványhoz kötött elméleti, gyakorlati tudás, valamint pszichológia alkalmasság is felülvizsgálatot érdemel. Nem csak jobb jogszabályokra van szükség, hanem jobban is kellene vezetni” – mondta Lázár János.